Vanliga frågor och svar

Nu när guldpriset har stigit så undrar jag om man måste höja värdet på försäkringen?

Svar: Om det är länge sedan du köpte smycket och fick försäkringen kan det vara dags att höja beloppet. Det kan du göra hos din närmsta SMUR-anslutna butik.

Hur mycket är självrisken på försäkringen?

Svar: Självrisken är 10% av smyckets värde, lägst 100 kr.

Jag har förlorat mitt smycke, hur går jag vidare?

Svar: Börja med att göra en förlustanmälan hos polisen. Den tar du sedan med till någon av våra anslutna butiker. I butiken finns det skadereglerare som hjälper dig att fylla i en skadeanmälan. Var smyckets värde under 4 000 kr så behandlas ärendet i butiken, vilket tar cirka en vecka.

Var smycket värt 4 000 kr och därutöver så kontaktas försäkringsbolaget, ERV som bedömer ärendet och meddelar dig sitt beslut.

Var finns närmsta SMUR-anslutna butik?

Butiker som är anslutna till SMUR smyckesförsäkring finns över hela landet, se länk nedan.

Sök butik under denna länk.

Är resan förstörd?

Din resa behöver inte bli förstörd om du tappar din ring. När du köper ett smycke för 750 kronor eller mer hos våra anslutna butiker i landet,  får du en smyckeförsäkring på köpet som gäller under ett helt år.

Försäkringen täcker bland annat om du tappar eller blir bestulen på ditt smycke.

Kontakta oss

E-post
allrisk@soderbergpartners.se

Telefon
08-55 10 55 20

Våra öppettider
Måndag – torsdag: kl 09:00 - 17:00
Fredag: kl 09:00 - 15:15